13 листопада 2013 року у ХКТЕІ, у рамках святкування днів інституту відбулись осінні педагогічні читання з теми "Роль особистості викладача у формуванні професійних компетентностей студента".
13 листопада 2013 року у ХКТЕІ, у рамках святкування днів інституту відбулись осінні педагогічні читання з теми «Роль особистості викладача у формуванні професійних компетентностей студента». Мета проведення заходу - спілкування у тісному колі педагогів, бажання обговорити ті нагальні проблеми, які потребують вирішення, поділитись здобутками та успіхами.
З вітальним словом до учасників зібрання звернулась к.е.н., Заслужений працівник освіти України, в.о. ректора ХКТЕІ Л.М.Коваль.
Ефективність роботи викладача вищої школи зумовлена не лише рівнем спеціальної підготовки, а й здатністю передати досвід, включити студента у активну діяльність, яка сприятиме професійному розвитку.
З інформацією про формування професійної компетентності на заняттях загальноосвітніх та суспільних дисциплін виступила викладач вищої категорії, віде інник освіти, голова циклової комісії загальноосвітніх дисциплін Н.А.Чуловська. Віх чого залежить успіх педагогічної діяльності викладача іноземних мов, які задачі потребують першочергового вирішення, якими методами та прийомами має володіти викладач для формувагіня іншомовної компетенції? Власним досвідом з дослідження даних питань поділилась викладач - методист О.М.Мартинчук.
К.і.н., доцент кафедри суспільних дисциплін А.І.Петрова у своєму виступі зауважила, що сучасний викладач має володіти не лише вмінням навчати та передавати відповідні знання та навички, але й має стати носієм своєрідного шарму і позитивного іміджу, щоб завжди виділятись особистою неповторністю.Головне завдання кожного викладача - допомогти студенту полегшити ту працю, яка зветься навчанням. Роль особистості викладача при підготовці фахівців економічного профілю досліджували к.е.н, завідувач кафедри обліку і аудиту Г.В.Булат та к.е.н., завідувач кафедри фінансів Т.А.Піхняк.
Впровадження у практику професійно-педагогічної освіти нових освітніх технологій неможливе без ретельної підготовки генерації викладачів з новою педагогічною свідомістю. Опанування новітніх педагогічних технологій, побудованих на діалогічному підході передбачає суттєві зміни в організації навчально-виховного процесу. Слід поширити арсенал організаційних форм проведення занять, де діалогічний метод стає домінуючим. У першу чергу, значущої ваги слід надати диспутам, співбесіді, самоаналізу, моделюванню, захисту творчих проектів, проблемним та ситуаційним завданням, дидактичному театру, вмінню знайти альтернативне рішення. Досвідом з дослідження даної палітри завдань поділились к.е.н., завідувач кафедри менеджменту Є.В.Докторук, голова циклової комісії товарознавства та організації торгівлі, викладач-методист С.А.Васільєва, викладач-методист циклової комісії товарознавства та організації торгівлі Г.П.Зеленська.
Тема педагогічних читань не залишила байдужим жодного викладача. Вони активно долучились до обговорення нагальних питань та жвавої дискусії. Захід завершено словами видатного педагога В.Сухомлинського, який свого часу сказав, що «Учительська праця - це людинознавство».
Як саме навчати майбутніх економістів, менеджерів, спеціалістів готельно-ресторанної справи, фінансистів? Це питання - своєрідна смуга перешкод, яку сучасні педагоги мають долати швидко і навіть елегантно. Вони мають відшукати ту провідну мотивацію, яка сприятиме набуттю ґрунтовних знань, і головне - умінню застосовувати їх на практиці.
Керівник навчально-методичного відділу Л.І.Мельник